فصل دوم : عضویت
ماده3- اعضا
گروه های زیر می توانند به عضویت کتابخانه های دانشگاه پذیرفته شوند:
1.اعضای هیئت علمی دانشگاه
2. دانشجویان کلیه مقاطع در کلیه رشته های دانشگاه
3. کلیه کارکنان رسمی،پیمانی،قراردادی،طرحی، شرکتی ... دانشگاه
تبصره1: کارکنان بازنشسته دانشگاه و دانشجویان فارغ التحصیل با ارائه کارت شناسایی معتبر( کارت ملی یا شناسنامه) در فضای کتابخانه می توانند از منابع کتابخانه بهره مند شوند.
تبصره2: افرادی که هیچ وابستگی به دانشگاه علوم پزشکی لرستان ندارند فقط با معرفی نامه از ریاست کتابخانه های دانشگاه حق بهره مندی از خدمات کتابخانه ها در فضای کتابخانه را دارند.
ماده4- مراحل عضویت
1.مراجعه به سایتhttp://lib.lums.ac.ir
2. کلیک روی گزینه " ثبت نام برخط در کتابخانه "
3.کلیک روی گزینه " با شرایط و ضوابط موافقم"
4.تکمیل فرم اطلاعات فردی و پایگاه عضویت
5. بارگذاری مدارک(اسکن عکس، صفحه اول شناسنامه، پشت و روی کارت ملی، کارت دانشجویی برای دانشجویان و حکم کارگزینی برای کارکنان و هیئت علمی)
6.ثبت نهایی و دریافت کد رهگیری
7. به همراه داشتن اصل کارت دانشجویی/اصل حکم کارگزینی در اولین مراجعه خود به کتابخانه ،جهت تایید نهایی عضویت و تحویل گرفتن کارت عضویت بارکددار
تبصره: هر شخص واجد شرایط با توجه به تحت وب بودن نرم افزار فقط در یکی از کتابخانه های دانشگاه می تواند عضو شود و با همان عضویت از خدمات کلیه کتابخانه های دانشگاه می تواند بهره مند شود.
ماده5- مدت عضویت
1.مدت عضویت دانشجویان تا پایان مدت اعتبار کارت دانشجویی آنها می باشد.
2.عضویت اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه تا پایان دوره اشتغال آنها در دانشگاه معتبر است.
فصل سوم: امانت منابع
ماده6- اعضا
1.امانت منابع از کتابخانه های دانشگاه مختص اعضای کتابخانه می باشد.
2. اعضا فقط با کارت عضویت بارکددار می توانند منابع را امانت بگیرند.
3.کتابخانه می تواند یک نسخه از منابعی که متقاضی بیشتری دارند در مخزن نگهداری کند که منحصرا در کتابخانه مورد استفاده قرار بگیرد. تشخیص این مورد بر اساس گزارش میز امانت و تایید مسئول کتابخانه می باشد.
4. اعضا می توانند منابع خود را به صورت تلفنی یا حضوری تمدید کنند.
5.تعداد مدارک و مدت زمان امانت اعضا از کتابخانه مرکزی و کتابخانه محل تحصیل/محل کار بصورت جدول ذیل می باشد:
اعضا حداکثر تعداد مدرک مدت امانت
کلیه کارکنان و دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی 3 10 روز
کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای عمومی 5 15 روز
دانشجویان دوره تخصص و اعضای هیئت علمی 7 20 روز
تبصره1: هر عضو از هر مدرک فقط یک عنوان می تواند امانت بگیرد. (دو نسخه از یک عنوان امانت داده نمی شود.)
تبصره2: کلیه اعضا در صورت رزرو نبودن منابع به امانت برده شده و نداشتن متقاضی می توانند تا یک هفته دیگر نیز آنها را تمدید کنند.
تبصره3: مدت زمان امانت و تعداد منابع امانتی بر حسب شرایط و با تشخیص کتابدار امانت قابل تغییر است.
تبصره4: امانت به دانشجویان دانشکده های دیگر دانشگاه با توجه به شرایط و با تشخیص کتابدار امانت امکان پذیر است.
تبصره5: هرگاه فردی بدون رعایت مقررات مربوط به امانت اقدام به خارج نمودن منابع از کتابخانه نماید برای اولین بار اخطار کتبی و در صورت تکراراز کلیه خدمات کتابخانه های دانشگاه محروم می شود.دانشجویان نیز به عنوان متخلف به کمیته انضباطی دانشگاه معرفی خواهند شد.
ماده7- رزرو منابع
1.اعضا می توانند منابع مورد درخواست خود را از آدرس http://lib.lums.ac.ir رزرو نمایند.
تبصره: جهت رزرو منابع،بعد از ورود به آدرس بالا،در قسمت نام کاربری شماره عضویت هشت رقمی درج شده در کارت عضویت را وارد نمایید.
2. منبع رزرو شده فقط تا 24 ساعت برای عضو نگهداری می شود ، در صورت عدم مراجعه عضو در مهلت تعیین شده کتابخانه می تواند منبع را در اختیار متقاضی دیگری قرار دهد.
ماده8- جریمه دیرکرد ،پارگی، مفقود شدن و یا هر نوع آسیب به منبع
1.عضو موظف است راس تاریخ تعیین شده،منابع را به کتابخانه باز گرداند.
2. درصورتی که منبع در تاریخ مقرر به کتابخانه عودت داده نشود، برای هر روز تاخیر مبلغ 2000ریال جریمه در نظر گرفته می شود.
تبصره1: پایان مرداد و بهمن ماه هر سال جریمه ها بررسی می شود.جریمه کمتر از 100000ریال بصورت نقدی دریافت می شود.اگر جریمه بیشتر از 100000ریال باشد ، عضو موظف است از لیست منابع تهیه شده توسط کتابخانه ، برابر مبلغ جریمه خود کتاب و یا سی دی آموزشی خریداری نماید.
3.در صورت پارگی ،مفقودی و یا هرنوع آسیب منبع ، عضو باید جدیدترین نسخه از همان منبع را در اسرع وقت تهیه نماید.
4. در صورتی که عضو نتواند عین منبع مفقودی یا آسیب دیده را تهیه کند ،وی ملزم به جبران خسارت بر اساس نظر مسئول کتابخانه می باشد.
تبصره2:
1. شبیه کتاب خریداری شود.
2. برابر قیمت جدیدترین نسخه آن ،از منابع دیگر با نظر کتابدار تهیه شود.
تبصره3: عضو می بایست در اسرع وقت( حداکثر یک ماه بعد از اعلام کتابدار به وی) نسبت به جبران خسارت اقدام نماید و تا حصول نتیجه ، کارت عضویت وی ضبط و از امانت منابع محروم خواهد شد.
تبصره4: در صورت عدم پرداخت جریمه و یا خسارت ،عضویت شخص لغو شده و مراتب جهت تصمیم گیری به ریاست کتابخانه های دانشگاه رسانده خواهد شد.
سوالات متداول
چگونه می توانم در کتابخانه عضو شوم؟
1-مراجعه به سایت با آدرس http://lib.lums.ac.ir 2-کلیک روی گزینه " ثبت نام برخط در کتابخانه" 3-کلیک روی گزینه " با شرایط و ضوابط موافقم "4 -کلیک روی گزینه ادامه 5 -تکمیل فرم اطلاعات فردی و پایگاه عضویت 6- بارگذاری مدارک عکس پرسنلی، تصویر کارت ملی با حجم کمتر از (100 کیلوبایت) 7-ثبت نهایی و دریافت کد رهگیری 8-به همراه داشتن اصل کارت دانشجویی در اولین مراجعه خود به کتابخانه، جهت تایید نهایی عضویت و تحویل گرفتن کارت عضویت
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر نوع موس:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: